Valikko

Toimitusehdot

Lehtofoto Oy Näppäri verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 7.11.2016 alkaen

1. YLEISET EHDOT

www.fotonappari.fi on Lehtofoto Oy Näppärin ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on joko Lehtofoto Oy Näppäri, Kouvola (Y-tunnus: 0206977-3) tai tuoteselosteessa erikseen mainittu kolmas osapuoli. Lehtofoto Oy Näppäri ylläpitää ja vastaa myös Kouvolan myymälästä. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Lehtofoto Oy Näppärin ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Lehtofoto Oy Näppärin välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden kohdalla sovelletaan kuluttajasuojalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Lehtofoto Oy Näppärin kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Lehtofoto Oy Näppäri ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Lehtofoto Oy Näppärin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Lehtofoto Oy Näppäri ei kohtuudella voi voittaa. Lehtofoto Oy Näppäri on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

 

2. Tilaaminen

Lehtofoto Oy Näppäri myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Hyödykkeitä myydään myös yritys- ja julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat kauppatavaran ammatilliseen käyttöön Suomeen.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja Lehtofoto Oy Näppärin välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.fotonappari.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • tuotteen ja tuotekooodin
  • hinnan ja ALV erittelyn
  • viitenumeron
  • laskun loppusumman
  • sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

3. Toimitusaika

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Lehtofoto Oy Näppäri tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Lehtofoto Oy Näppärin järjestelmään.

Lähetämme tuotteita jokaisena arkipäivänä annettuun osoitteeseen. Poikkeuksellisissa toimituksissa on otettava välittömästi yhteyttä Lehtofoto Oy Näppärin asiakaspalveluun.

 

4. Tuotteet ja hinnat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä Lehtofoto Oy Näppärissä, toimitetaan tilatut tuotteet alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Lehtofoto Oy Näppäri ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi.

Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii syntymäajan luovuttamista Lehtofoto Oy Näppärille.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Ammattituotteita myydään kuluttajille ainoastaan yrityskaupan säännöillä. Tuotteiden asentaminen, käyttöönotto ja käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista.

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat. Tässä tarkoitetaan käytettyjen alennustuotteiden kauppaa. (Kuluttajansuojalaki, 5. Luku, 14§)

 

5. Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät matkahuolto/posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset vain pakettina jota voi seurata lähetystunnuksella. Mikäli toimitus halutaan "särkyvää" -pakettina, lisätään toimituskuluihin erilliskäsiteltävän paketin maksu postin voimassaolevien hintojen mukaan. Lisätietoja Postin/Matkahuollon pakettivaihtoehdoista maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta http://www.posti.fi/ ja http://www.matkahuolto.fi/

 

6. Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danskebank, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

7. Vaihto- ja palautusehdot

Postimyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Lehtofoto Oy Näppäri myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden  tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Asiakas ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön, esimerkiksi ottamalla digikameraa kuvauskäyttöön.

Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi ja kaikki sen osat tulee säilyttää. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita, palautusoikeutta ei ole esimerkiksi avatuilla ohjelmistoilla (koskee myös kameroiden mukana toimitettavia ohjelmistoja), kelmupakkauksilla (esimerkiksi muistikortit) eikä erikoistilaustuotteilla.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

  • Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla (koskee myös kamerapaketin mukana tulleita ohjelmistolevyjä) tai muilla sinetöidyillä tuotteilla kuten muistikortit yms ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
  • Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.
  • Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

 

Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Palautustapauksessa pyydämme ensin ottamaan yhteyttä myyntiimme puh. 05-3115066 tai sähköpostitse nappari.kouvola@fotonappari.fi.

Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. . Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä täytetty Lehtofoto Oy Näppärin  palautuslomake.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Lehtofoto Oy Näppärin maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Lehtofoto Oy Näppärin asiakaspalveluun ennen ulkomaan palautuksia/huoltotoimituksia.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. Lehtofoto Oy Näppäri suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

Lehtofoto Oy Näppäri ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Lehtofoto Oy Näppärin käsittely- ja postituskulut.

Lehtofoto Oy Näppäri ei  lunasta palautuksia postiennakolla.

Yritysasiakkaiden tilaamille normaaleille varastotuotteille Lehtofoto Oy Näppäri myöntää rajoitetun 14 vuorokauden palautusoikeuden. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa myyntipakkauksessa. Tuotteen voi palauttaa joko suoraan myymälään tai asiakaspalautuksena. Lisää tietoa palautuksesta antaa nappari.kouvola@fotonappari.fi. Palautusoikeus ei koske yli 1000 euron tuotteita, yli 2000 euron arvoisia tilauksia eikä asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita. Lisäksi asiakasta varten tilatun huoltolaajennuksen tai muun erillisen palvelun kohdalla yritysasiakkaalla ei ole peruutusoikeutta tilauksen kirjauduttua Lehtofoto Oy Näppärin järjestelmään.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

 

8. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittämästi osoitteeseen nappari.kouvola@fotonappari.fi tai postitse:

Lehtofoto Oy Näppäri
Kouvolankatu 26
45100 KOUVOLA

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

 

9. Takuu ja virhevastuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Tämä koskee myös Lehtofoto Oy Näppärin tai maahantuojan myöntämän lisätakuun kohdalla. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Lehtofoto Oy Näppäri ohjaa asiakkaansa ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote Lehtofoto Oy Näppärin kautta huoltoon. Lehtofoto Oy Näppäri katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 10-15 arkipäivää. Osa Lehtofoto Oy Näppärissä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-20 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Lehtofoto Oy Näppäri ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Lehtofoto Oy Näppärillä myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Lehtofoto Oy Näppärin käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Ostajan tai kolmannen osapuolen kokoaman laitteiston virheenetsinnästä peritään hinnaston mukainen maksu, jos virhe ei ole Lehtofoto Oy Näppärin toimittamassa komponentissa. Virheeksi ei katsota yhteensopivuusongelmaa, ellei asiakas ole nimenomaisesti ostohetkellä todistettavasti ilmoittanut Lehtofoto Oy Näppärille yhteensopivuustarpeesta. Tietokonekomponenttien hankinta, asentaminen ja käyttäminen vaativat tietokoneasentajan ammattitaitoon rinnastettavaa osaamista.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Lehtofoto Oy Näppäri säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. Lehtofoto Oy Näppäri ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia. Tiedostojen pelastaminen vioittuneesta laitteesta on maksullinen lisäpalvelu.

 

10. Reklamaatio

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen nappari.kouvola@fotonappari.fi tai kirjeenä Lehtofoto Oy Näppäri, Kouvolankatu 26, 45100 KOUVOLA.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Lehtofoto Oy Näppäriä vastaan joko Lehtofoto Oy Näppärin kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Lehtofoto Oy Näppärin kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata , koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

 

11. Vastuun jakautuminen yrityskaupassa

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Lehtofoto Oy Näppäri ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Lehtofoto Oy Näppärin korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Lehtofoto Oy Näppärin vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Lisätietoja huolloista voi pyytää Lehtofoto Oy Näppärin asiakaspalvelusta

Digitaaliselle medialle tallennettu data ja ohjelmistot ovat loppukäyttäjän vastuulla. Asiakas on vastuussa varmuuskopioiden ylläpitämisestä. Tiedostojen pelastaminen tuotteen vioittumisen jälkeen on maksullinen lisäpalvelu.

Lehtofoto Oy Näppäri säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

Lehtofoto Oy Näppäri ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Lehtofoto Oy Näppäri ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Lehtofoto Oy Näppärin sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Lehtofoto Oy Näppärin sopimusehtojen kanssa.

 

12. Palvelut

Lehtofoto Oy Näppäri tarjoaa asiakkailleen palveluita, jotka on erikseen määritelty hinnastossa. Palvelusopimukseen sovelletaan kokonaisuudessaan Lehtofoto Oy Näppärin sopimusehtoja.

Palvelutilauksella ei ole peruutus- tai palautusoikeutta. Aloitetusta työstä laskutetaan kaikki aiheutuneet kustannukset, jos tilaus perutaan asiakkaan toimesta sähköisen tilausvahvistuksen lähettämisen jälkeen. Työ pyritään keskeyttämään ilman viivytystä tilaajan tekemän ilmoituksen jälkeen.

Tilaus maksetaan Lehtofoto Oy Näppärin maksuehtojen mukaisesti. Kaikki oikeudet asiakkaan materiaaliin pidätetään ennen kuin tilauksen hinta on maksettu kokonaisuudessaan. Mikäli asiakkaan luovuttama materiaali kuluu kolmannelle osapuolelle, koskettaa pantti- ja pidätysoikeus myös tätä materiaalia, minkä asiakas on velvollinen ilmoittamaan kolmannelle osapuolelle ennen materiaalin luovuttamista Lehtofoto Oy Näppärin haltuun.

Lehtofoto Oy Näppärillä on oikeus sovitun hinnan lisäksi laskuttaa asiakkaalta kustannuksista, jotka aiheutuvat asiakkaan puolelta tulevista tilannemuutoksista tai muista seikoista. Tällaisia muutoksia ovat toimitetun aineiston puutteellisuus, sovitun aineiston korjaukset ja muutokset työsuorituksen käynnistyttyä, asiakkaan aiheuttama kohtuuton viivästys, ylimääräiset vedokset, paino- tai värinäytteet. Mahdollista lisärahti- ja pakkauskustannuksista vastaa asiakas.

Jos ilmenee aihetta laskuttaa edellä mainittuja ylimääräisiä kustannuksia, Lehtofoto Oy Näppäri tiedottaa tästä asiakkaalle ilman aiheetonta viivytystä.

Tilauksessa ei katsota olevan virhettä, jos virhe johtuu alkuperäisaineiston virheestä ellei virheen korjaamisesta ole sovittu vedosta tarkastettaessa selkeästi kirjallisesti. Tulkinnanvaraisen virhekorjauksen kohdalla vastuu on asiakkaalla.

Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden virheen korjaamiseen. Virheen luonteen ja laadun perusteella arvioitu virhe korjataan myöntämällä kohtuullinen hinnanalennus tai toimittamalla uusi tuote. Virheestä aiheutuvan korvauksen määrä on korkeintaan tilauksen hinta. Lehtofoto Oy Näppäri ei ole vastuussa välittömistä tai välillisistä vahingoista tai ansionmenetystä, jotka ovat aiheutuneet virheestä.

Lehtofoto Oy Näppäri säilyttää valmista tuotetta tavanomaista huolellisuutta noudattaen sovitun luovutuspäivän jälkeen. Lehtofoto Oy Näppärillä on oikeus periä asiakkaalta korvaus säilyttämisen aiheuttamista kohtuullisista kustannuksista. Tuotetta säilytetään korkeintaan kolmen(3) kuukauden ajan, minkä jälkeen tuote siirtyy Lehtofoto Oy Näppärin omistukseen. Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden myydä noutamatta jääneen tuotteen parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos tuotteella ei ole jälleenmyyntiarvoa tai myynnistä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden hävittää tuotteen kierrättämällä. Kaikki valmistus-, säilytys-, myynti- ja/tai kierrätyskustannukset laskutetaan suoraan asiakkaalta.

Asiakas vakuuttaa, että toimitettu alkuperäisaineisto tai muu materiaali ei loukkaa kolmannen osapuolen tekijän- ja/tai teollisuusoikeuksia, eikä materiaaliin kohdistu mitään käyttö- tai muita oikeudellisia rajoituksia tai velvoitteita. Tämä koskee myös muita aineettomia yksinoikeuksia. Asiakas on velvollinen korvaamaan kaikki Lehtofoto Oy Näppärille aiheutuvat kustannukset ja korvaukset, jotka aiheutuvat kolmannen osapuolen vaatimuksista.

 

13. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Lehtofoto Oy Näppäri käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Lehtofoto Oy Näppäri sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.