Valikko

Takuu ja tuki

Tamron 5 vuoden jatkettu takuu.

Tamron -objektiiveilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen 2 kuukauden sisällä ostopäivästä saat tuotteelle Tamronin myöntämän 5 vuodenkuun (1+4)

Tarkemmat ohjeet, säännöt ja rekisteröintilomakkeen löydät täältä

 

Sigma 1+4 vuoden jatkettu takuu.

Sigma -objektiiveilla on 1 vuoden rajoitettu takuu. Foka Oy myöntää lisäksi maahantuomilleen Sigma–objektiiveille 4 vuoden jatkotakuun.

Tarkemmat ohjeet, säännöt ja rekisteröintilomakkeen löydät täältä

 

Manfrotto 5 tai 10 vuoden jatkettu takuu.

Manfrotto tuotteilla on 2 vuoden rajoitettu takuu. Rekisteröimällä tuotteen saat 5 (2+3) tai 10 (2+8) vuoden lisätakuun (lisätakuun pituus vaihtelee tuotteittain, tarkista sivuilta takuun pituus)

Tarkemmat ohjeet, säännöt ja rekisteröintilomakkeen löydät täältä

 

 

Huoltotoimitukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella.

Palautustapauksessa pyydämme ensin ottamaan yhteyttä myyntiimme puh. 05-3115066 tai sähköpostitse nappari.kouvola@fotonappari.fi.

 

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Tämä koskee myös Lehtofoto Oy Näppärin tai maahantuojan myöntämän lisätakuun kohdalla. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava aina 3-5 arkipäivää.

Huoltopaikka määräytyy valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Lehtofoto Oy Näppäri ohjaa asiakkaansa ottamaan suoraan yhteyden valmistajaan tai tämän valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, jos tästä voidaan katsoa olevan etua asiakkaalle. Kuluttajalla on myös mahdollisuus toimittaa tuote Lehtofoto Oy Näppärin kautta huoltoon.  Lehtofoto Oy Näppäri katsoo, että asiakas tiedostaa toimittaessaan tuotteen huoltomme kautta korjattavaksi, että huoltoaika on logistiikkaan kuluvan ajan verran pidempi.

Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 10-15 arkipäivää. Osa Lehtofoto Oy Näppärissä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoprosessi on 10-20 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Lehtofoto Oy Näppäri ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy Lehtofoto Oy Näppärillä myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut, Lehtofoto Oy Näppärin käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Ostajan tai kolmannen osapuolen kokoaman laitteiston virheenetsinnästä peritään hinnaston mukainen maksu, jos virhe ei ole Lehtofoto Oy Näppärin toimittamassa komponentissa. Virheeksi ei katsota yhteensopivuusongelmaa, ellei asiakas ole nimenomaisesti ostohetkellä todistettavasti ilmoittanut Lehtofoto Oy Näppärille yhteensopivuustarpeesta. Tietokonekomponenttien hankinta, asentaminen ja käyttäminen vaativat tietokoneasentajan ammattitaitoon rinnastettavaa osaamista.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Lehtofoto Oy Näppäri säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. Lehtofoto Oy Näppäri ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia. Tiedostojen pelastaminen vioittuneesta laitteesta on maksullinen lisäpalvelu.

 

Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. . Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä täytetty Lehtofoto Oy Näppärin palautuslomake.

 

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Lehtofoto Oy Näppärin maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Lehtofoto Oy Näppärin asiakaspalveluun ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta.Lehtofoto Oy Näppäri suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

Lehtofoto Oy Näppäri ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Lehtofoto Oy Näppäri pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Lehtofoto Oy Näppärin käsittely- ja postituskulut.

Lehtofoto Oy Näppäri ei  lunasta palautuksia postiennakolla